Εισαγωγή
Με την γενική ονομασία «Ψηφιακό Καράβι» αναφερόμαστε στο σύνολο των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για την προβολή και την διάδοση του εγχειρήματος “Freedom Flotilla”. Σ' αυτά περιλαμβάνονται:- Blogs (Ιστολόγια)
- Facebook (Σελίδα κοινωνικής δικτύωσης)
- Twitter (Κοινωνικό δίκτυο άμεσων δημοσιεύσεων 140 χαρακτήρων)
- Youtube (Βίντεο)
- Livestream (διαδικτυακή τηλεόραση)
Ποσοτικά
Αυτό που κυρίως έγινε γνωστό ως «Ψηφιακό Καράβι» ήταν ένα ιστολόγιο (blog) που ενσωμάτωνε μέσα στις σελίδες του, με μια ματιά, όλα τα δίκτυα που προαναφέρθηκαν. Εκτός από το ελληνικό Ψηφιακό Καράβι, δημιουργήθηκαν παράλληλα πανομοιότυπα ιστολόγια για το Free Palestine Movement και το Ship to Gaza - Sweden (τα οποία η ομάδα του «ψηφιακού καραβιού» δεν διαχειριζόταν). Οι επισκεψιμότητες των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν από εμάς, διαμορφώθηκαν ως εξής:- Ψηφιακό Καράβι (ιστολόγιο) : 91.800 μοναδικοί επισκέπτες
- Κανάλι διαδικτυακής τηλεόρασης (Livestream) :
- 40.932,53 ώρες τηλεθέασης
- 2.021 «μοιράσματα» του καναλιού
- Σελίδα Facebook: 15.122 μέλη
- Λογαριασμός Twitter:
- 870 “followers” («παρακολουθούν»)
- 80 «λίστες» (οι λίστες δημιουργούνται από τους χρήστες και περιλαμβάνουν περισσότερους από έναν λογαριασμούς. Κάποιος μπορεί να παρακολουθεί αυτές τις λίστες χωρίς να παρακολουθεί απευθείας το λογαριασμό μας)
- Κανάλι YouTube:
- 5.946 προβολές των βίντεο
- 1.114 απευθείας επισκέψεις στο κανάλι
Ποιοτικά
Η διασπορά των επισκεπτών του ιστολογίου «Ψηφιακό Καράβι» |
Όσον αφορά στους επισκέπτες της σελίδας, δηλαδή του ιστολογίου, όπως φαίνεται και από τον χάρτη, η συντριπτική πλειονότητά τους προέρχεται από την Ευρώπη και δη Ελλάδα, Σκανδιναυική Χερσόνησο, Ισπανία, Πορτογαλία, Βρετανία, Ιρλανδία, σημαντικό αριθμό όμως επισκέψεων δεχτήκαμε και από:
- Τουρκία
- Εγγύς Ανατολή
- Β. Αφρική
- ΗΠΑ/Καναδά
- Λατινική Αμερική
- Ινδονησία
- Μαλαισία
Τα άλλα μέσα, δηλαδή Facebook, Twitter, YouTube, Livestream έχουν εντελώς διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά απήχησης, καθώς η δραστηριότητα κάθε ενός χρήστη που «παρακολουθεί» τους λογαριασμούς μας, εκτίθεται αυτόματα και σε όλους τους άλλους που «παρακολουθούν» αυτόν τον χρήστη.
Μιλάμε δηλαδή για εκθετική αύξηση των αποδεκτών του μηνύματος. Μερικά παραδείγματα:
- 15.000 χρήστες στο Facebook επί (κατά μέσον όρο) 300 «φίλους» ο καθένας, μας οδηγεί στον αριθμό των 4.500.000 αποδεκτών. Συνυπολογίζοντας όμως και «κοινές φιλίες» μεταξύ των χρηστών, το πραγματικό νούμερο κυμαίνεται κάπου στο 1.000.000 αποδέκτες.
- 870 χρήστες στο Twitter και οι 273 που παρακολουθούν τις λίστες χωρίς να παρακολουθούν άμεσα τον λογαριασμό μας επί (κατά μέσον όρο) 400 «παρακολουθούντες» ο καθένας, συνυπολογίζοντας και «κοινές φιλίες», μας οδηγεί περίπου στους 300.000 αποδέκτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου